Corn Flakes

Igår var jag så sugen på fil och Kellogs Corn Flakes, alltså vanliga majsflingor, så jag köpte en paket sånna. Väl hemma satt jag och jämförde dessa och Kellogs Special K. Jag är väl medveten om att Special K inte är speciellt nyttiga men jag trodde faktiskt att de var bättre än vanliga Corn Flakes. Special K var bara bättre gällande saltet (0,3 g/30 g jämfört med 0,5 g/30 g). Resten var samma som Corn Flaksen eller sämre. Konstigt vad man påverkas  - man tror ju att Special K är så mycket nyttigare.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hmm... nyttigare? Har du jämfört protein, fett och kolhydrater och fibrer eller?

En sak som inte står på förpackningen är att corn flakes har en förmåga att höja blodsockret vääääldigt snabbt! Det är till och med så att om du häller på lite strösocker så sänks den (ändå ganska) snabba höjningen av blodsockret.... Kul! Men på morgonen behöver ju hjärnan komma igång, så tillsammans med en macka med hela korn i så blir det okej att käka cornflakes... om man nu gillar det!

Postat av: syfia

är de ok att äta special-K oxå? dom e ju godast!

2008-05-23 @ 08:00:58
Postat av: annika

Jag visste att det skulle komma en kommentar från Kstina! Ja, jag jämförde det du skrev. Och jag tog lite socker på så då är väl allt bra? Men imorse blev det havregrynsgröt.

2008-05-23 @ 08:03:46
URL: http://ankaja.blogg.se/
Postat av: Becka

78 dagar kvar....

2008-05-23 @ 11:04:22
URL: http://beckasinnet.blogg.se/
Postat av: Becka

Fast 2½ månad låter mindre tycker jag...

Men nej, det är inte så långt kvar nu.

Är allt fixat?



Jag har inte fixat det jag ska fixa = klänning. Hittar ingen jag vill ha. Ska ut till Nova idag och se vad där finns.



Vad ska du göra i helgen?

2008-05-23 @ 12:02:03
URL: http://beckasinnet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahaha.... det är helt okej att äta både special-K och CornFlakes (även utan socker!)... Jag är inte den som förbjuder eller säger vad någon ska stoppa i sig... är väl inte direkt känd för att vara hälsoguru i min egen kosthållning... Men när du ifrågasatte kunnde jag liksom inte hålla inne med lite av mitt vetande.. : )

2008-05-23 @ 22:26:11
URL: http://kstina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback