Praha

En visit i Prag blev det 12-15 april. Johans föräldrar bjöd hela familjen på resan så vi var 10 personer. Från början var det tänkt att vi skulle flyga men då flygbolaget gick i konkurs blev det en hyrbil istället. Bilen rymde endast 9 personer så Johan fick åka kommunalt.

image6
Här är jag i bilen. Vi roade oss så gott vi kunde.

I Prag bodde vi jättebra på ett lägenhetshotell med tre rum och ett litet vardagsrum med tillhörande typ kokvrå. På dagarna var vi mycket ute och gick. Vi var i en slottskyrka, jättestor. Upp dit var det trappor. I Prag är det många gamla fina hus som vi tittade på.

Något speciellt med Prag är dess broar, och av dessa broar är nog Karlsbron den mest kända.

image8

image9
Karlsbron från sidan

image10

image12

image11
Några av de musikanter som sitter och spelar på Karlsbron. Stencoola.

image13
Vi trampade även trampbåt på floden som flyter genom hela Prag. Det var hur gött som helst.

Ja, detta var lite från Prag. Det kommer kanske mer?!

So long


Kommentarer
Postat av: kstina

Kul! Ni mussicerade inte på nån bro? DET skulle jag var ännu stenkoolare.

Postat av: fian

Prag verkar vackert! Översta bilden var.. hmm... inte riktigt lika vacker... men rolig!

2007-04-18 @ 15:06:01
URL: http://www.vitahuset.net
Postat av: Becka

Du har väl sparat dom fina fotona vi tog när jag och hälsade på dej?? :)
Skjukt roligt hade vi i alla fall när vi tog dom...

2007-04-18 @ 23:11:25
URL: http://www.beckasin.net
Postat av: annika

Nej, vi musciserade inte. Vi är inte lika coola som de... Man måste ha nått visst för att sitta där. Tex en han spelade sånt långt rör ni vet (som på reklamen när en går fram och stampar på det) samtidigt som han hade typ maraccas på tårna som han spelade med.

Ja, jag tror att jag har kvar våra kort. Man skrattar mycket när man gör dem!

2007-04-19 @ 08:04:38
Postat av: kstina

På tal om musicerde tår - visst är nya reklamen rolig med tårna som sjunger?!

2007-04-19 @ 14:49:05
URL: http://kstina.blogspot.com
Postat av: annika

Har inte sett den, har inte kollat på tevi på ett tag. Kstina: vad gör du i helgen?

2007-04-19 @ 19:34:53
Postat av: Becka

Jag har sett reklamen Kstina menar. Håller med, den är rolig! :)

2007-04-19 @ 22:21:33
URL: http://www.beckasin.net
Postat av: kstina

jo, i helgen gick jag på stan med dig!... Håller på att "gå in" jackan jag köpte.

2007-04-23 @ 14:49:49
URL: http://kstina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback