Huslig!

De senaste dagarna har jag varit så ryslians huslig. Eller det jag egentligen har gjort är att jag har bakat. Igår bakade jag två filmjölksbröd och en vinbärskaka och nu i dag har jag bakat rutor, alltså bröd i en braspanna som man skär i rutor. I dag använde jag mammas assistent, bakassistent alltså. Den är 33 år men är bra ändå. Jag vill ha en assistent. Tänk så många bröd man hade kunnat baka då.

När jag inte bakar så läser jag skräpböcker eller kollar på film. Och längtar efter Johan förstås. Nu är det missinassen men jag är själv hemma så jag vågar inte gå och lägga mig. Men det vore ganska skönt att göra det! Jag kan ju borsta tänderna så länge.

Bilder från min semester kanske kommer såsmåningom. Mitt kamerabatteri är slut för tillfället och Makkan vägrar leta upp en sladd så att jag kan ladda den.


Kommentarer
Postat av: syfia

tänk att ja o assistenten föddes samma år!!

2007-08-05 @ 17:43:46
Postat av: annika

ja, mamma fick den för att hon skulle orka med dig lite bättre.

2007-08-05 @ 17:57:05
Postat av: Ämma

Nu vet jag va ja ska ge dej och johan när ni gifter er... tänk va glad johan ska bli!

Postat av: syfia

fast sen funderade jag på den där assistenten... den e väl inte orange längre?? vi hade en orange assistent när jag va liten, men sen fick vi väl en ny?? du får nog kolla de me mamma en gång till?? den nya kanske kom 82............

2007-08-06 @ 09:26:09
Postat av: annika

va det inte dammsugaren som va orange? den har vi inte längre.
Ämma: vaddå?? nu blir jag nyfniken.

2007-08-07 @ 11:15:22
Postat av: syfia

en assistent tror jag Ämma menar...

2007-08-07 @ 14:16:22
Postat av: syfia

en assistent tror jag Ämma menar...

2007-08-07 @ 14:17:17
Postat av: annika

ja, det tror jag också, men då kan hon inte veta hur sjukt dyr en sånn är.

2007-08-07 @ 17:50:49
Postat av: mamma

Jag kan inte minnas att vi haft en organge assistent, vissa delar har vi fått byta ut efter hand, men jag tror det är samma assistent.

2007-08-08 @ 02:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback