Mygg

Myggor måste vara smarta djur.

När jag lägger mig och läser på kvällen kollar jag med jämna mellanrum runt omkring mig för att se om det finns några myggor att döda - och nej, inte en enda i sikte. Efter ett tag släcker jag lampan, tar av mig glasögonen, lägger mig till rätta och börjar försöka sova. DÅ hörs ett enerverande surrande omrking mig och jag blir galen. Tar på mig glasögonen i smyg, ligger helt stilla (för att lura de små rackarna) och checkar av rummet, men nu har myggen försvunnit. Proceduren upprepas och till sist, efter envetet jagande, lyckas man få tag på dem.

Å andra sidan - sååå smarta kan de inte va när de surrar i öronen på en - de borde fattat vid detta laget att det leder till en garanterad död.

Kommentarer
Postat av: syfia

de e rätt gött me myggnät ibland (fast jag e lite slarvig me att använda det) för då kan man ligga där o småle för att myggorna kan inte komma åt en o surrandet brukar tystna efter ett tag...

2007-08-16 @ 09:25:02
Postat av: kstina

Dina myggor måste vara släkt med mina... de har samma beteende jallafall.

Postat av: syfia

men dina har inte så mkt malaria i sej... ja glömmer oftast att ta medicinen... kanske skulle göra de ikväll, men man ska helst äta samtidigt, de e de som e problemet...

2007-08-17 @ 20:30:57
Postat av: kstina

Vadå?? Äter man inte i Kenya?

2007-08-22 @ 13:27:48
URL: http://kstina.blogspot.com
Postat av: syfia

kstina: har du aldrig hört uttrycket när barn inte vill äta upp "tänk på de fattiga barnen i afrika" nu kan ni ändra det till "tänk på de fattiga missionärerna i afrika" är man fattig så äter man inte... så de måste väl va så att jag inte äter eftersom jag inte kan ta tabletterna, men kan oxå avslöja att jag tog den tablett idag som jag skulle ha tagit förra måndan...

2007-08-23 @ 19:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback