Tillfällig lycka

Blir man lycklig eller lycklig när man öppnar sin skrivbordslåda och upptäcker att den tiokronors godispåse med blandat smågodis som man köpte i fredags endast är halvt uppäten??! Ångrar dock att jag åt så många godisar i fredags, det innebär ju att jag har färre i dag... Och jag som hade sååå höga ambitioner denna vecka gällande all slags onyttigheter.

För övrigt hatar jag när kläder torkar för långsamt. De får en sunkig, unkig, sur lukt som är förskräcklig. Min kjol luktar så just nu. Och den luktade så även när jag tog den från torkstället. (Kan möjligen bero på att den låg i tvättmaskinen hela natten (glömde hämta upp tvätten och  när jag kom på det hade de stängt av strömmen) och det har ju varit ganska hög luftfuktighet senaste dagarna och då torkar det inte så bra). Måste tvätta den igen.

En godis till sen skall jag fortsätta jobba.


Kommentarer
Postat av: Becka

godis..vilken lycka alltså!
Krävs visst inte så mycket för att du ska va lycklig... ;)

Postat av: annika

Nej, speciellt inte en seg dag på jobbet.

2007-08-29 @ 11:07:06
Postat av: mamma

Man kan ha tvätten kvar i maskinen en natt utan att den luktar surt, sen måste den torka ganska luftigt på hängare el dyl så det inte tar för lång tid. Här är det också segt, för det regnar ibland och jorden torkar inte upp emellen, men jag har inte något godis att sega med. Kram

2007-08-29 @ 17:41:04
Postat av: kstina

när jag "lämnar" tvätt i maskinen över natten så blir inte Th glad! Han känner "sunk" lukten direkt - men det är inte alltid jag känner den. Har haft en del bråk om "ofrächa" handdukar och skjortor... Så - för husfridens skull hänger jag upp direkt eller sköljer om hela tvätten.

2007-09-05 @ 13:08:06
Postat av: annika

Jag tror jag är benägen att hålla med honom!

2007-09-06 @ 08:01:46
Postat av: Sara

åh, nämen tack! va roligt att höra. verkligen!
jag ska titta mer på din blogg nån dag, såg några intressanta bilder...
hejhej! -sara

2007-09-08 @ 00:31:28
URL: http://matildasara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback