Barnslig vs mogen

  • Är man barnslig eller mogen om en kollega kommer med en önskelista, kopierad från Kamratposten, som man ska ge till sina föräldrar med punkter som: "I mitt första paket förväntar jag mig att hitta", "Får jag detta så vet jag att ni älskar mig (annars blir jag osäker):", "Detta behöver jag för att bli ett lyckligt barn:", "Får jag inte detta finns det risk att jag blir kriminell" osv osv? (Om det är någon som vill se listan på riktigt kan jag maila den till er, men jag lyckas inte få in den här)
  • Är man barnslig eller mogen om man planerar sin kväll efter när det är julkalendern på TV?
  • Är man barnslig eller mogen om man spelar Yatzi med Johan fast han inte är där?
  • Är man barnslig eller mogen om man fuskar på Yatzi när man spelar med Johan fast han inte är där?
  • Är man barnslig eller mogen om man ljuger för Johan om vem som vann på Yatzi när man spelat fast han inte varit där?
  • Är man barnslig eller mogen om man har en 4 år yngre pojkvän?
  • Är man barnslig eller mogen om man har listat ut vad det är i alla paketen i sin adventskalender?

Ja, jag hävdar bestämt att jag är en oerhört mogen kvinna. De 5 första punkterna visar bara att jag har barnasinnet kvar, gillar att leka och att vinna. Inget barnsligt över det.

Att Johan är 4 år yngre, det kan ju varken han eller jag hjälpa. Det är ju våra föräldras fel. Tvärtom tycker jag det är väldigt moget att ha lyckats behålla honom i snart 5 år!  

Att lista ut paket - hmm, ja, på det området besitter jag kanske en gnutta barnslighet.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag trodde bara att det var jag som fuskade i enmannayatzy...

Postat av: annika

Gött att jag inte är ensam om att va så karaktärslös. Välkommen till min blogg!

2007-12-12 @ 19:36:46
Postat av: kstina

hrmf... barnslig eller mogen? Är det motsattser? Själv är jag mycket mogen men ganska barnslig i vissa situationer. Till exempel leker jag friskt med Hilma och då kallar hon
mig för "tvätt-kristin" och själv heter hon Frida - alltid. Det är väl moget att kunna leka fast man är vuxen, men samtidigt ganska barnsligt, rart barnsligt!

2007-12-12 @ 19:56:30
Postat av: Becka

Jag skulle sätta mogen och omogen som motsattser. Jag vill va mogen, men vill verkligen ha barnasinnet kvar. Annar skulle ju inte jag o Emma kunna prata vårt låtsasspråk, jag skulle inte kunna fantisera om att vinna melodifestivalen eller hoppa i lövhögar på hösten...

Fick mej ett gott skratt när jag läste...!

2007-12-13 @ 14:06:08
URL: http://www.beckasin.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback