Politiker

I fredags hade hela kliniken utbildningsdag. Vi var i Regionhuset, Sessionssalen. I denna sal sitter vanligtvis politiker och har möten. Salen är utrustad med små pulpeter som har mikrofon och diverse knappar - några för votering och några för om man vill ha ordet. Knapparna var ur funktion märkte jag i ett tidigt skede då jag inte alls fick komma till tals hur mycket jag än tryckte på "replik"-knappen.

Pulpeterna har även små gula namnskyltar. Jag satt på nummer 60 - en socialdemokrat. Efter ett tag när jag tröttnat på att trycka på knapparna och koncentrationen dalade i takt med föreläsningens längd bytte jag namnskylt med grannens. Undras hur förvånade de kommer att bli nästa gång de kommer dit och de märker att "men, här brukar ju inte jag sitta". När jag började bli sugen på att byta med de bakom där det stod sd efter namnet satte mina äldre kollegor stopp - men tänk så roligt det vore om politikerna satt helt blandat; moderater med sossar och vänsterpartister med kristdemokrater. Som vargar bland får.

Man hade även kunnat byta plats på sladdarna till mikarna. Oooo, då hade även ljudteknikerna fått gråa hår. Just give me a day in the Sessionroom and I would change the whole world!

Tror ni det var olagligt att byta plats på namnen? Det stod ingenstans att man inte fick. Den enda förbudsskylt där var var att man inte fick ta in muggar med kaffe i - och det gjorde jag minsann inte (funderade lite på det - får man ta in en mugg med te eller en kopp med kaffe?).

Om det är någon vän av ordning som läser detta så lovar jag att jag bara bytte plats på nr 59 och 60 och det är jättelätt att rätta till, jag kan visa!

Kommentarer
Postat av: Becka

Woohahaha!!!
Va du rastlös eller???

Postat av: kstina

Ganska kul! (litet fnitter)
Men jag börjar blir lite oroad. Ju mer jag läser i din blogg ju mer börjar jag fundera på hur mogen du är. Vad jag förstår har du ju själv funderat på det. Vi får ta ett snack nån gång.
mvh mogna-kstina

2007-12-23 @ 18:09:40
Postat av: Helena

Tack så mycket! Är nog bara vanlig plåt i tallrikarna tror jag :-) Silverfärgade är de i alla fall. God jul på dig!

2007-12-24 @ 13:04:47
URL: http://helenasnackar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback