Insnöad

Pulsade, med snö upp till armhålorna, till tåget imorse. Tåg och bussar inställda fram till 12-tiden. Så då fick jag helt enkelt pulsa hem igen. Skönt att ha en dag hemma. Händer ju inte så ofta. Men jag har varit ganska irriterad. Tänkte ta mig an upphängningen av mina gardiner:

  •  Första irritationsmomentet: Hållarna till gardinerna hade en skruv i sig som satt som berget. Min skruvmejsel är rak och skruven var en stjärna vilket inte går så bra i hop. Till sist lyckades jag med en kniv.
  •  Andra irritationsmomentet: Jag har linnegardiner, vilket innebär att man måste stryka väldigt mycket och noga. Mitt strykjärn är kassare än kassast vilket innebär att gardinerna inte blev så släta som jag ville.
  • Tredje irritationsmomentet: Gardinhållarna gick inte i den lilla grejen som sitter på väggen vid det andra fönstret eftersom han som bott här innan inte varit så noggrann med maskeringen när han målat... Försökte göra ett större hål med en kniv men lyckades ej. Till sist fann jag på en lösning.
  • Fjärde irritationsmomentet: Gardinstången till det andra fönstret är för kort. Detta problem har jag inte löst än så jag är fortfarande irriterad på det.

Nackdelen med att va ledig en hel dag är att man känner alla kraven anfall en, allt som man i vanliga fall säger att man inte hinner med hinner man ju i dag. Men detta är ju en bonusdag så lite vila får man ju unna sig!


Kommentarer
Postat av: kstina

och nu vet du varför man gifter sig!

Postat av: annika

Ja, jag tänkte tanken men vågade inte skriva den här...

2007-02-26 @ 20:08:12
Postat av: kstina

naä det är ju lite vågat...
En fråga: Är "blogg" bättre än blogspot?

2007-02-28 @ 10:41:29
URL: http://kstina.blogspot.com
Postat av: ehlna

Hurra, hurra, hurra,....
...min syster fyller år idá!!

2007-02-28 @ 11:51:51
Postat av: annika

Eh, jag tycker nog att blogg är bättre. Här är allt på svenska...

2007-02-28 @ 21:51:03
Postat av: kstina

kanske skulle konvertera.

2007-03-01 @ 10:36:19
URL: http://kstina.blogspot.com
Postat av: Becka

Är du fortfarande insnöad???

2007-03-07 @ 17:19:21
URL: http://beckasin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback