Soffbord

Mitt soffbord förknippas just nu med 4 olika personer.

176119-28

Denna duken fick jag av Johans föräldrar, Marie och Göran, när jag fyllde 25. Detta är första gången jag har den framme och den ger lite färg till mitt annars rättså bleka hem

Afrikagubbarna påminner mig om min vän Emma, då jag har fått dem av henne. De är så rackarns magra så jag är rädd att de ska brytas, men hittills har de hållt!

176119-29

Som ni ser kan duken förvandlas till ett fiaspel. Fiaspel förknippas med min kära syster Sofia. Många fiamatcher har spelats genom åren. Jag har blå och röd och hon har grön och gul. Egna regler som inte många förstår sig på men roligt är det. (Miss you!)

176119-30

Dagens sista bild är på mina cylindervasar. Igår snodde jag några fläderblommor på en buske vid Maxi och satte i. Hoppas det var tillåtet. Man kan tycka att fläderblommor luktar väldigt gott men om man tänker efter så luktar de faktiskt lite svett. Men vackra är de, även om de nog snart vissnar


Kommentarer
Postat av: Terese

Hej Annika!
Såg att du ville ha receptet till grillsåsen! Den är ju väldigt mumsig :) Tyvärr har jag inte receptet här, är hos mina föräldrar nu... Synd, men du får det gärna en annan gång!
Kram

Postat av: annika

Hej Terese! Hittade faktiskt receptet hemma, fick det nog av dig på förra midsommar. Gjorde den igår och den blev väldigt uppskattad!! Kram

2007-06-23 @ 15:39:52
Postat av: syfia

Ta med dig duken nasta gang du kommer!! Ar det ratt antal prickar pa "benen"? Grymt langesen vi spelade, synn... Saknar dej oxa!

2007-06-27 @ 22:14:43
Postat av: annika

Nej, det är för få prickar. Ärligt talat så tror jag bara att det är vårt fia-spel som har rätt antal. Har inte sett nått annat i alla fall. Måste jag ta med mig pjäserna också? De är rätt stora... kran

2007-06-28 @ 08:04:26
Postat av: Sofia

Cool duk!

2007-06-28 @ 11:49:55
URL: http://blogg.meandmyhome.se
Postat av: syfia

nja, vi kanske kan ta nått annat som pjäser, stenar, eller småkenyaner, eller nått (jag har precis hittat åäö på den har datorn, det va trevligt...)

2007-06-28 @ 19:51:39
Postat av: annika

Sofia: Tack!
Syfia: Ja, andra pjäser kan vi nog hitta. Småkenyaner kan ju bara en av oss ha, såvida det inte finns i olika färger...

2007-06-29 @ 08:35:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback