Glädjeämnen i vardagen

Har tänkt på två saker som man gläds lite över i hemlighet liksom.

  • När man ser någon, t ex på tåget, som får ett sms. De börjar läsa och helt plötsligt ler de väldigt stort.
  • När någon är så fast i sitt sudoku så att de inte kan släppa det, inte ens när de går från tåget.

Håller på att läsa en bok av Stefan Einhorn "Konsten att vara snäll". Många bra och tänkvärda saker. Ett litet citat:

"För mig är en snäll människa en individ som lever med etiken i sitt hjärta. En snäll människa bär i sitt medvetande ständigt med sig omtanken om medmänniskan. I mina öron låter detta som i allra högsta grad goda egenskaper. Och den snälla människan är minst av allt dum. Den snälla människan är tvärtom mycket klok, för hon har - medvetet eller omedvetet - förstått vad det faktiskt handlar om: det vi gör för våra medmänniskor gör vi också för oss själva."


Kommentarer
Postat av: Becka

Snygg blogg du har fått!! Riktigt fin!

Såg en tjej på tåget för några veckor sen. Hon såg riktigt sur ut, lite menlös, ingen utstrålning. Så ringde hennes telefon och hon svarade. Helt plötsligt började hela hennes varelse leva. Ansiktet och ögonen lyste och det var nästan inte samma tjej längre. Det var ett häftigt skådespel tyckte jag....:)

Postat av: kstina

Mmmmm .... tillhör dennna boken ditt register nu?? Bra! Alla mognar vi sakta med säkert!! Men ibland får man slappa!

2007-03-09 @ 13:43:50
URL: http://kstina.blogspot.com
Postat av: kstina

Jo, hur skaffa man sig en "svensk" blogg? Vad heter sidan?

2007-03-09 @ 13:48:10
URL: http://kstina.blogspot.com
Postat av: annika

Men jag har läst någon sånn innan också... Men i helgen när jag ska tillbringa många timmar på resande fot väljer jag nog någon lite mer lättsmält bok, typ deckare.
Denna sidan heter www.blogg.se

2007-03-09 @ 21:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback