Tänder och steg

I dag har varit en tanddag. Imorse var jag hos tandläkaren, eller egentligen var det en tandhygienist tror jag. Det gick bra. Ett hål som knappt är nått hål och det såg likadant ut för 1,5 år sen så vi gjorde inget med det. Lite tandstensborttagning också bananlack. Hatar bananlack.

Nu i eftermiddag åt jag ett choklad för att fira att jag varit hos tandis och inte ska dit igen förrän om 1,5 år. Det var en fransk nougat. Mmm, så goda de är. Men denna var lite hård så när jag bet av en bit slogs liksom framtänderna ihop så nu tror jag att jag har fått en liten flisa på en av nedertänderna. Försökte fila bort den men har inte lyckats än. Det gör inte ont men jag är rädd att det inte är så bra. Framför allt är det grymt störigt och tungan är där och känner hela tiden. Ska man bara låta det va och vänta med det i 1,5 år eller borde man göra nått åt det?

I dag har jag tagit personligt rekord i antal steg (sen jag fick min stegräknare). 20 651. Noteras kan att en i mitt lag har 28 201 som stegsnitt/dag... Hmm, har jag hamnat i fel lag eller?

Kommentarer
Postat av: Terese

Haha, är du oxå med i en stegtävling?! Det är jag med, här på jobbet. som korpen ordnar, är du med i den eller nån annan? Hittills har jag gått 7703 steg idag, så jag har lite att jobba på. Minst 10 000 om dan är mitt mål ialla fall.

Postat av: annika

Ja, jag är också med i stegtävlinng på jobbet. Men tror inte det är Korpen. Gå till Paris heter tävlingen. Runt 10000 är också mitt mål. Nu har jag precis varit ute en runda så i dag är jag uppe i 18105. Då är man nöjd!

2007-05-15 @ 20:24:03
Postat av: Becky

går du mycket mer nu, när du har stegräknaren, än innan??

2007-05-16 @ 11:01:55
URL: http://beckasin.net
Postat av: annika

Lite gör jag nog. Man känner ju lite press av de andra i laget. Om inte jag personligen tar mig till Paris innan oktober så är inte laget med om någon utlottning. Så det känner jag att jag måste. Det är även rättså roligt att se när man kommer högre och högre upp på listan!

2007-05-16 @ 14:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback