Vikvägg

Sofia ville ha lite bilder "hemma hos" och jag har inte så mycket att visa, ingen shabby chic, engelsk, dansk, eller nån annan stil. Möjligen scabby chic. Min lägenhet är i alla fall min lägenhet och i dag tänkte jag visa min vikvägg. När man bor i en rättså fyrkantig etta utan någon tillstymmelse till sovalkov eller liknande så tycker jag att det är svårt att veta var man ska placera sängen utan att den ska bli helt i ögonfallande. Som tur är har jag en händig man som kunde hjälpa mig att göra en vikvägg (om sanningen skall fram gjorde han den och jag "hjälpte" honom = jag fick göra kvinnogörat vilket är måla och sy och stryka). 

Väggen är i tre delar med furstomme som är vitlaserad. I ramarna är det ett vitt, glest linnetyg. Helt ihopfällbar vilket är praktiskt när man skall flytta på den. (Men den kräver en stor bil märkte vi)

image16
Bild "från rummet". Sängen står till höger bakom skärmen längs med väggen.

image17
Detaljbild från sänghållet.
 
Träramen är falsad på baksidan där vi fäste tyget med häftpistol. Sen skruvade vi (Johan) fast en list.

Jaha, en liten detalj från mitt hem.

Kommentarer
Postat av: Sofia

jaaaa! roligt med hemma hos!! vilken superfin vikvägg!! kan tänka mej att den är xtremt praktisk i ett litet plejs. (i ett stort oxå nu när jag tänker efter. jag har alltid gillat vikväggar. mer vikväggar åt folket helt enkelt!)

Postat av: annika

Tack! Kan inte ta åt mig så mycket av äran, möjligen liiite av designen. Praktisk är den i alla fall. Så får man se om man har användning för den i framtiden också.

2007-05-28 @ 21:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback