Grannen

Jag har en granne som bor mittemot mig. Han kommer hem varje kväll vid 22-22:30-tiden. Det är ganska lyhört i mitt hus så när han låser upp sin dörr låter det som han kommer in i min lägenhet. Varje kväll blir jag lika rädd, kryper ihop under täcket och ber till Gud att  hans änglar ska mota bort alla inkräktare.

Men jag har funderat lite på varför han kommer hem så sent varje kväll. Det kan ju vara så enkelt att han jobbar och slutar vid den tiden, men vem har ett sånt jobb? Sånna jobb finns väl knappt så den teorin har jag förkastat. Nej, vad jag tror är att han är en spion från Ryssland som är på hemliga möten på kvällarna där de samtalar med sitt kodade språk om vårt rikes hemligheter. Eller så är han någon som har väldigt udda idéer och tankar, som har en radiokanal på kvällarna där han propagerar ut död åt Magnus Uggla. Eller så är han psykopat som lemlästar unga, försvarslösa kvinnor och därefter fotar sina offer och publicerar sina foton i tidningen "Offret". Något av det måste det vara.

Kommentarer
Postat av: Fillle

Du läser för mycket böcker...

2007-11-13 @ 21:32:21
Postat av: Anonym

Du har för livlig fantasi...

2007-11-13 @ 23:07:37
Postat av: e

En sann historia utspelade sig för några veckor sen i Stockholm. Min kvinnliga vän bor där i en etta. En natt var det fest i lägenheten bredvid. Stoj o stim men C somnade i alla fall - vaknade av att någon tar i dörrhandtaget.. C vågar inte stiga upp (hon var väldigt lättklädd)... C hör att några kommer in i rummet... En röst säger du har visst glömt nycklarna på utsidan av dörren. Försiktigt sticker hon fram handen från täcket och håller nästan på att svimma....!!!

2007-11-14 @ 08:08:32
Postat av: annika

Hmm, kanske för många böcker och definitivt för livlig fantasi.

Grannen som bor ovanför mig har faktiskt försökt låsa upp min dörr 2 gånger när han varit lite på lyset. Så jag är ganska noga med att låsa ordentligt...

2007-11-14 @ 09:04:02
Postat av: kstina

Du har inte funderat på att börja skriva deckare? Du har lite anlag tror jag!
Jo, hur gick det för C?

2007-11-14 @ 12:38:47
Postat av: syfia

den där fantasin... ofta mer skrämmande än verkligheten, ibland början man rentav gråta lite...

2007-11-14 @ 20:36:48
Postat av: annika

Kstina: Nej, inga deckarplaner i nuläget. Skulle nog inte våga.
Syfia: Ja, OFTA mer skrämmande än verkligheten. Annars skulle man ju aldrig bli rädd. Och gråta, det gör man ofta.

2007-11-15 @ 08:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback