Katten

176119-44

Jag och Johan har varit hos Becka och Makkan i Lund i helgen. Mycket trevligt! De har en katt. Eller egentligen är den Emmas. Jag brukar sällan tycka om Emmas katter. För hon uppfostrar dem till att bli oberäkneliga psykfall. Så även med denna katten. När katten är i närheten vågar man inte röra en fena eftersom det då finns risk för att helt plötsligt ha tie klor i fenan eller åtta tänder. Eftersom det var ganska längesen jag fick någon stelkrampsspruta undanber jag mig vänligen men mycket bestämt dylik behandling.

Katten kan även helt plötsligt rusa genom hela lägenheten, slira på mattan, riva ner något på vägen för att sedan hoppa upp i soffan och driva en till vansinne. Jag och Johan bestämde väldigt tidigt denna helgen att någon katt inte kommer innanför våra dörrar.

Katten heter Mustafa (kan tänka mig att de tänkte på hans mustasch?!). Jag för min del tycker att han borde heta Hitler. Det passar både till utseende och lynne - helt oberäknelig och galen.

(Om man vill ha en annan syn på Mustafa kan man läsa på
www.beckasin.net eller www.emmmmmmmmmma.se )

Kommentarer
Postat av: Becka och Emma

Mustafa gillade inte dej heller, så det så...
Varför tror du annars han skrämde dej hela tiden.
Emma har uppfostrat honom till att skrämma dumma människor. Så är det.

Postat av: annika

Måhända måhända.

2007-11-19 @ 20:06:23
Postat av: ämma

du e elak.

2007-11-20 @ 18:47:47
URL: http://www.emmmmmmmmmma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback