Nr 2

Kan ni ibland strunta i att göra nr 2 varje gång ni går på toa, för att man liksom inte orkar? Och varje gång man går dit känner man att man behöver men man hoppar över det. Så är det ofta för mig. Speciellt på jobbet. Det är ju så joooobbigt där. Dels ska man helst gå ända ner i korridoren in i ett rum där det finns två toor (vad heter toa i plural?). För då stänger man ju två dörrar ut i korridoren. För det är ju viktigt att det inte låter något. Men man motverkar detta ännu mer genom att lägga papper i toan och sätta på kranen. Så får man sitta där och krysta. Och efteråt är det ju ännu jobbigare. Dels måste man se till att det inte är nån på toan bredvid, dels att det inte är någon i rummet utanför (där det finns lite förråd och dylikt). Sen ska man spruta Odent så att den värsta lukten försvinner. Sen smyger man ut därifrån försiktigt och oskyldigt, lämnar dörren på glänt så att det ska vädras lite extra och har försvarstalet i högsta hugg ifall nån kommer efter och tycker att det luktar apa. Va? Nej, jag var inte på den toan, jag var på den andra. Och det luktade minsann apa redan innan. Och om jag eventuellt skulle göra nr 2 så luktar det bara hallon. Så man får väl passa på att göra det hemma...?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback