Blogginlägg 2 från i fredags

Jag har börjat fundera på om min TV har gjort sitt. Tre anledningar till detta som jag funderat på under dagen:

1. I dag har vi haft en FoU-dag (Forskning och Utveckling) och där var det bl a en föreläsare från UMAS som pratade om ifall fysisk aktivitet kan motverka osteoporos. Han frågade hur många som brukar resa sig upp för att byta kanal på TV:n. Annika räckte försiktigt upp handen, tittade sig omkring blande de 400 andra och såg att hon var den ende

2. Har haft en ensam fredagskväll i Kristianstad - därmed har jag tittat på TV en del, bl a "Vem vill bli miljonär". I det programmet visas ju frågan och svarsalternativen. Med min TV måtse man kisa med ögonen och gissa en hel del för att överhuvudtaget ana vad det står.

3. Under kvällen har jag märkt en del ljudbortfall. Just nu är det sport så då gör det inget men "Idol" missar lite av sin poäng utan ljud.

Å andra sidan är det en bra TV - man får motion när man inte har någon fjärrkontroll (eller så tittar man på samma kanal på samma volym hela kvällen), den har inbygda hjul vilket underlättar betydligt när man ska flytta den, den har ett litet extra pipande ljud som ger den karaktär, och sist, men inte minst, så är den en gåva från min kära syster, eller man kanske ska säga ett arv eller en adoption, och gåvor kan man ju inte slänga bort. Får väl ställa undan den i skåpet som man gör med en del andra gåvor...


Kommentarer
Postat av: Becka

jag tycker du ska köpa en ny tv. tror inte storasyrran tar illa upp... men då missar du i och för sej den där vardagsmotionen!! haha...

Postat av: annika

Haha - ja, jag gör ju det. Och överallt man är som man hör om motion så förespråkar de ju vardagsmotionen, gå i trappor och sånt. Men jag tror inte jag ska köpa nån ny. Jag vill inte va nån materialist. Jag ska köpa en ny när denna slutar fungera eller om jag får för mig att jag vill ha dvd eller nått sånt.

2007-10-24 @ 10:20:31
Postat av: syfia

Min TV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kan absolut inte tänka mej att det kan va nått fel på den. Den e bra, jag har vunnit den genom lottning, en kompis tyckte de va dags att köpa ny, jag o en annan lottade, o jag vann!!
Men man skulle kunna tänka så här: du har lånat min TV, om du köper en ny kan jag ju få tillbaka din nya när jag kommer hem igen...

2007-10-27 @ 10:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback