Blogginlägg från i fredags

Att ta ett annat tåg än jag brukar på morgonen förvillar mig totalt. I vanliga fall brukar jag ta tåg 07:23 vilket innebär att jag går upp 05:40, (men jag får sätta stereon på 05:35 för den är lite efter) färdigduschad strax efter nyheterna 06:04, bör stå i sminket i reklampausen 06:15 och, när nyheterna börjar 06:30, måste jag börja tänka på frukost (allt relaterat till MorronZoo på RixFM).

06:55, strax efter Våga Fråga, lämnar jag mitt hem för att gå till tågstationen. Dit anländer jag cirka 07:15, således alltid 8 min för tidigt. Vareviga dag. Man kan nu tycka att jag borde ha lärt mig efter mer än 2 års pendlande, men icke. Och om jag ev blivit lite sen någon morgon och går hemifrån lite senare tror jag att jag har asbråttom och sätter det långa benet före. Därmed kommer jag ändå fram 07:15.

Allt väl så länge jag ska ta samma tåg som jag brukar men imorse skulle jag ta tåg 07:50 istället. Då börjar tidräkningen kvällen innan när jag ska sätta klockan. Fram och tillbaks räknar jag och fortfarande är jag inte säker på om jag gick upp i rätt tid imorse. Räknandet fortsätter sen hela morgonen för att se om man hinner byta tröja 3 eller 4 gånger eller om man borde lägga på ett rejält kol. Imorgon skall jag ta tåget 09:23 men då borde det ju inte va så krångligt - bara göra som vanligt fast 2 timmar senare. Å andra sidan behöver jag packa och raka benen. Hmm, får nog börja räkna ändå.


Kommentarer
Postat av: Becka

Du funderar inte på att gå en mattekurs eller nått sånt, så du får lite hjälp med att räkna ut när du måste gå upp, när det är dax att gå med det långa benet före, när du måste stå i sminket osv...

ja, bara ett litet förslag...

Postat av: annika

Johan skrev en mattetenta igår, han kanske kan hjälpa mig med det fenomenala matteprogrammet han använder som han alltid tjatar om... Han kanske kan göra ett schema till mig till alla olika tågen...?!

2007-10-24 @ 10:19:09
Postat av: Becka

Ett schema vore ju genialt!
Så behöver du inte tänka.... :p

2007-10-24 @ 10:34:38
URL: http://www.beckasin.net
Postat av: annika

Ja, jag ska fråga honom i helgen.

2007-10-24 @ 15:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback