Kurs

I veckan har jag varit på kurs i Malmö i två dagar. Dett har inneburit att jag åkt tåg dit från Kristianstad vilket tar cirka 1 timme enkel resa. När man är lite småsnorig som jag så klarar man inte att hålla sig utan att snyta sig under en hel timme. Av omtanke om mina medresenärer gick jag in på den lilla tågtoan för att snyta mig. Så står man där och balanserar på sina stövlar med klack och försöker parera svängar och uppehåll i Höör - då, mitt i snytakten, märker man att man har blivit som kon (mellanmjölk i en spene, standardmjölk i en, filmjölk i en och Prästost i en) (nej, jag började inte ge di) och det kommer snor från ena näsan och blod från andra.

Näsblod har jag haft förr och ingen sjukvårdspersonal behövde tillkallas. Så jag fick stå där, hängande över den minimala vasken med blodet forsande. När man har blod över hela ansiktet och i hela vasken vill man ju gärna skölja bort detta. Denna kranen var av den stänkande sorten - därmed stänktes blodet ut i hela lokalen, (om man nu kan kalla en tågtoa för en lokal) ut på fönster och spegel. Lite mer blod rann och jag önskade skölja mer - men nej, då ansåg SJ att jag varit dagens största miljöbov och inte borde använda mer vatten. Så jag fick torka ansikte och handfat så gott det gick. Medresenärerna undrade nog vad jag sysslat med då jag kom tillbaka med blod på händerna och stänk på glasögonen. För att inte tala om den som kom efter mig på toa och upptäckte det nerstänkta fönstret, han måste tro att jag har lik i garderoben.

Kommentarer
Postat av: syfia

säger bara en sak: oj!

2007-10-15 @ 20:30:02
Postat av: Becka

jag säger en annan sak:
du skriver roligt!! :)

Postat av: m

Lik blöder inte så mycket. Du såg snygg och proper ut i lördags, men det måste vara läskigt med näsblod, har själv aldrig haft det, men har försökt stoppa andras, Kram och sköt om dej!

2007-10-16 @ 15:26:23
Postat av: Fillle

En titel på en bok kanske:
"Det blodiga tågoffret"

2007-10-18 @ 00:45:55
Postat av: annika

Syfia: Ja, oj, kan man säga. Sannerligen!
Becka: Tack!
M: Inte så läskigt med näsblod. Mest bara störigt. Stackars mina och J:s barn, de lär ju inte ha något blod kvar i sina kroppar om de brås på oss...
Fillle: Ja, en bok kanske det skulle bli. Eller så var inte min upplevelse tillräckligt dramatisk så att det räcker till en hel bok...

2007-10-18 @ 08:30:53
Postat av: m

Era barn kan också brås på sin mormor, fast morfar är blödig och tunnäst.

2007-10-18 @ 18:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback