Cykel

Jag har en fin röd Skeppshults cykel. Den fick jag helt ny när jag fyllde typ 13. Jag och pappa åkte till Småland där de säljer dessa cyklarna. Egentligen ville jag ha en lila eller rosa och allra helst en med bockastyre. I dag, sisådär 10 år senare, är jag mycket glad att det blev en röd och med vanligt styre.

Denna cykel har varit sönder i typ 2 år. Jag hade den på stationen i Kristianstad för att kunna cykla hem därifrån när jag kom från Johan en sen söndagkväll. När jag kom dit var den sönder. Det var något med framhjulet. Inte bara att det var punka utan det var nått med den där man pumpar. Det såg ut som att det var av. Arg blev jag och fick leda cykeln hela vägen hem (då bodde jag inte där jag bor nu så det var jääättelångt hem). Och arg har jag varit sedan dess. Så jag har liksom inte befattat mig med denna cykel. När jag flyttade till min nuvarande lägenhet flyttades den med och ställdes i källaren.

I lördags var Johan hos mig. Och jag hade frågat försiktigt i förväg om han eventuellt kunde tänka sig att titta lite på min sylle. Jomenvisst kunde han det. Så han tittade lite på den. Sen gick vi till Claes Olsson (den enda affär man kan få Johan att gå frivilligt till. Han sa t o m att "det är så skönt att ha god tid i en affär så att man bara kan gå och titta". Jag försökte med samma replik på Åhlens. Det gick inte.) och köpte ett filter, eller ventil eller vad det nu heter, och en cykelpump. Sen satte Johan in ventilen och pumpade den. Han är såååå händig!!

Nu skall den bara städas, sen är den cykelklar! Jag önskar mig en cykelkorg av Johan i julklapp + att han sätter dit den. Tur att jag har en så händig man!

Kommentarer
Postat av: m här också

Jag minns nog hur sur du var för att cykeln var röd. Tydligen har det gått över. Det är väl att du har Johan som är sååå hääändig.

2007-09-24 @ 15:57:12
Postat av: Becka

Man kan också lämna in syllen till en sylleverkstad. Det är vad jag har gjort min har gått i sönder. Så jag behöver ingen händig man. Inte till att laga syllen i alla fall.
Men nu har jag ändå ingen sylle så det är ju skitsamma.
Och du, jag har väl kommenterat gaaanska flitigt ändå??

Postat av: Becka

Jag igen..
Har du förresten inget att göra på ditt jobb?? Sitter och skriver blogginlägg på arbetstid. Ankaja, ankaja...(skakar på huvudet samtidigt som jag säger ditt namn)
Tänk om din chef läser din blogg???

2007-09-24 @ 16:41:02
URL: http://www.beckasin.net
Postat av: Signe

Hej! Va skoj att du tittade in hos mig och sa din åsikt om bloggen!..då hittade jag ju dessutom hit!..blir så full i skratt..min sambo heter oxå Johan och jag skulle inte heller berätta hur många kjolar jag har..hihi..har dock inte 42 st..dessutom känns mitt hår oxå livlöst just nu och fick oxå en Skeppshult cykel när jag var i samma ålder..fast en ljusblå och den sålde jag för 7 år sen, fick en ny gammeldags Crescent istället! :)

2007-09-27 @ 19:58:20
URL: http://designe.blogg.se
Postat av: annika

Signe - Roligt att du kommer hit. Du är så välkommen!

2007-09-28 @ 16:19:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback