Orkidée

Jag har bestämt mig, jag ska vattna mina blommor varje måndag. Både hemma och på jobbet. Jag var på IKEA i veckan och där köpte jag en vit orkidée. Den är jättefin. Och jag ska vårda den som om den vore mitt barn. Mamma sa att man skulle vattna den med 1 dl var tionde dag och ha den i en genomskinlig kruka. Jag tänker dock köra på min egen metod - tror aldrig att jag kommer komma ihåg att vattna den om jag inte får göra det på en bestämd veckodag. Och jag vill ha den i min vita kruka. Hoppas den håller länge ändå.

Kommentarer
Postat av: Syfia

Men vattna inte varje vecka. Då döööööör den omedelbums...

2008-01-30 @ 16:19:10
Postat av: Becka

Jag har skrivit in i almenackan när jag ska vattna mina orkidéer. Idag är det dax!!

Postat av: annika

Men om man vattnar typ 0,75 dl en gång/vecka istället för 1 dl var tionde dag så borde det väl gå?

2008-01-31 @ 08:24:51
Postat av: syfia

men grejen e ju att de måste bli torrt emellan, tror jag... jag har haft en orkidé en gång. den dog.

2008-01-31 @ 12:06:57
Postat av: annika

Jag köpte en tidning där det stod lite om orkidéer. Där stod bl a att rötterna skulle bli vita mellan vattningarna. Så man får väl kolla det lite då och då. Sen när man vattnade skulle man se att rötterna blev gröna igen. Schkumt

2008-02-01 @ 08:01:20
Postat av: m

Det är rätt Annika. Rötterna ska bli vita först innan du vattnar och sen gröna när du vattnat. Det läste jag i min senaste trädgårdstidning. Du kan ju satsa på att vattna varannan vecka samma veckodag för att få kontinuitet. Ge den då 2 dl vatten i stället för 1dl.

2008-02-01 @ 19:03:08
Postat av: ehlna

Såg en fin sak på Beckas blogg... vitt med nått grönt o ett hjääääärta. Så kuuuuul ... du blir säkert en bra fru !! Kram

2008-02-05 @ 08:01:32
Postat av: annika

Ja, det är väldigt roligt!! Hoppas jag blir en bra fru, du får fråga Johan om nått år hur det har gått för mig. Kram

2008-02-05 @ 08:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback