Sömnproblem

Ibland har jag stora sömnsvårigheter. Igår var en sån gång.

Jag kom hem ganska sent och kände direkt att 5,5 timmes sömn var för lite så jag satte klockan på sovmorgon . Sen ligger man där och vrider sig. Ömsom för varmt, ömsom för kallt. Försöker mota bort alla tankar som poppar upp. Man när jag ligger i min säng en sen onsdagskväll och har svårt för att sova är det svårt att göra något åt tankar såsom:
- Vad ska jag ha på mig på lördag?
- Vad ska jag laga för mat till Johan på fredag? Om jag gör fisksoppa, hinner jag baka focaccia till då?
- Hur ska jag formulera nästa blogginlägg?
- Hinner jag städa hela lägenheten på torsdag + handla utan att gå hem tidigare från jobbet? Och varför håller jag inte mitt nyårslöfte om att alltid ha ordning och reda?
- Hur stort är internet? Kan man spara hur mycket som helst där? (Detta funderade jag på redan i tisdagskväll och skickade ett sms till den allvetande Johan men han svarade bara att jag skulle försöka sova istället.)
- Vad ska jag önska mig i present och vad ska jag ge till Johan?
- Är en tredjedels tiondel samma sak som en trettiondedel?

Och så fortsätter det i all oändlighet. När man sen äntligen somnar sover man inte bra utan vaknar med jämna mellanrum och drömmer dessemellan. Vaknade ungefär samma tid som vanligt av att grannarna gick upp, men fortsatte sova tills jag var tvungen att gå upp. Och nu sitter jag här, på väg till jobbet och skriver blogginlägg i en Metro-tidning när jag egentligen borde passa på att sova.

Kommentarer
Postat av: Becka

Mitt tips: Läs en tråkig bok, eller en uppbygglig bok som man måste tänka för att hänga med i. Då blir man sömnig och somnar. Jag i alla fall!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback