Bländande

I dag är jag bländande. Det är första gången i år som jag är barbent på riktigt, alltså utan leggings eller trekvartsbrallor. Således är benen som sticker nedanför kjolen ganska vita. Funderade imorse på om jag skulle våga gå ut med två kritvita ben men sen tänkte jag så här:

Ganska ofta när jag träffar folk och jag är på mitt Annikakritiska humör så brukar jag jämföra mig med andra för att peppa mig själv lite. "Sååå vit som hon är jag i alla fall inte", "Mitt hår är inte riktigt så risigt som hennes" eller "Mina överarmar är inte riktigt lika feta som hennes" (lite som fariséen i Bibeln, eller var det ska-du-séen?). Så då tänkte jag att jag kan ju unna andra människor den lilla glädjen, att de kan jämföra med mig och tänka: "så vita ben som henne har jag i alla fall inte". Därför är jag bländande barbent i dag.

Kommentarer
Postat av: kstina

Hahahaha!

Jag brukar tänka på att elfenben är fint!



Va synn att du inte kan vara barnvakt. Jag och Th är bjudna på 40-års fest - utan barn. Och J&A är bjudna till en TG-tjej...

2008-06-05 @ 21:27:40
Postat av: kstina

Man kan aldrig få nog av tårta.... nästan aldrig!

Blev den bra?

2008-06-06 @ 21:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback