Kommunala färdmedel

Det enklaste sättet (läs: billigaste) att ta sig från Hässleholm till Halmstad är att åka buss till Ängelholm och sedan vidare med tåg. Innan jag sätter mig på bussen så brukar jag se fram emot 105 minuters tupplur men det slår aldrig fel att jag på något sätt går miste om sömnen. Någon gång har det varit en illaluktande medpassagerare som osat så illa att jag till slut var tvungen att andas i halsduken, nån gång har det varit så mycket folk att det varit svårt att somna och i dag åker jag med en snörvlande busschaufför (som för övrigt ser ut som en neandertalare). Han snörvlar till cirka var sjätte sekund, ibland var fjärde. Jag störs inte så mycket av att det låter äckligt utan störs av att det låter. Det vore bättre om han snörvlade till lite ordentligt och sen var tyst i en halvtimme eller två. Bara 22 minuter kvar och 220 snörvlingar.

En gång åkte jag istället tåg till Helsingborg och sen tåg till Halmstad. Inte ens då kunde jag få en lugn och skön resa - nej, då var det någon som bestämt sig för att sluta sina dagar på rälsen mellan Ängelholm och Båstad, vilket gjorde att den 50 min långa resan istället tog 140 minuter. Tur att resorna till Halmstad snart är över.

(Bara en liten parantes: Tåget mellan Ängelholm och Halmstad var 45 minuter försenat - I just love SJ!!!)

Kommentarer
Postat av: kstina

Aj aj aj Annika! Synn om dig ju...! Speciellt den där sista passusen - då var det ju riktigt synn om just dig.......sen att nån kola det var ju också lite tradigt kanske.
Du kanske ska utvärdera din inställning till att resa. Du förstår, det är inte riktigt samma sak som att sova. Det finns nån som
har myntat uttrycket "Med resan som mål", det tycker jag låter vackert. (Du kan ju tipsa SJ om passande slogan!)

Postat av: Elisabet

Hej! Jag gjorde säkert 10 inlägg om tävlingen och sedan slog jag ihop alla kommentarer och lottade, din kommentar kanske fanns i ett tidigare inlägg? Ang resandet, prova öronproppar det är rätt skönt faktiskt när man åker och vill sova.

2008-03-28 @ 09:15:14
URL: http://stenvreten.blogg.se
Postat av: kstina

Kära Annika!
Jag har gått och grunnat på om jag har varit lite fööör cynisk i förra kommentaren? Hoppas du inte tagit illa upp... inte meningen jalla fall!

2008-03-28 @ 23:34:02
URL: http://kstina.blogspot.com
Postat av: evelina

bor du i halmstad?

ringarna är i vitt guld, 25 % palladiumhalt.

kram

2008-04-01 @ 15:35:22
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: evelina

hmm, ja hur ska jag förklara...

du får ju en kod? den ska du kopiera, sen går du in på design -> kodmallar och sen klistrar du in remsan nånstans där =)

haha, förstod du nåt?

kram

2008-04-02 @ 18:27:13
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Gabriela

Du har ju verkligen tur du.... köp dig en riktig MP# spelare med bra lurar och bra musik så slipper du ljuden runt dig!!

2008-04-02 @ 20:42:56
URL: http://gabrielasliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback