Mat

I dag har annika varit lite huslig minsann. Bakade bröd. Filbröd. Love it! Dock pajjade den ena formen det ena brödet. Det var (ja, var, formen är slängd iväg så långt ögat kan nå) en teflon-form. Teflonform är ju bra för det gör att det släpper bättre. Men jag har alltid trott att det är innehållet som ska släppa lätt, inte teflonen. För det var vad som hände. När jag stjälpte upp brödet satt en del av teflonet fast i brödet. Man kan tro att teflon är metall men mannen i mitt liv lärde mig att det är plast. Jag tog bort det värsta så får vi hoppas att det som är kvar på brödet släpper lätt från tarmen...

176119-64

Jag gjorde även kvällsmat. Det blev pastasås med lax, curry, paprika och dill. Mm, gott!

176119-65

Ja, så nu blev det ju en del att lägga i frysen. Min frys är full. Jag måste börja äta.

176119-66

Kommentarer
Postat av: Sara

Om du vill kan du få fylla min frys också, den är ganska tom...
Och ja, klart jag vill va lucia! Men vet inte om jag kan för lusselinnet är för litet och kronan försvunnen... Men tack för att du frågade! =)

2008-03-15 @ 09:12:44
Postat av: syfia

bra jobbat! vill du komma o packa åt mej?

2008-03-15 @ 14:18:32
Postat av: fian

Så duktig du är!! Ser framemot filmjölksbrödsbrunch hos er till hösten då? ;)
Det har gått bra idag! Typ 35-40 pers, sålt för två lakan. Roooligt var det! Luften gått ur oss lite nu, men så är det väl... Nu är här städat iallafall och snart Mello med massa folk här!
Kraam
Fresten, blev det samma ring som ni sagt innan?

2008-03-15 @ 19:27:53
Postat av: Anonym

goddi goddi!!
Teflon och plast... har inte heller funderat på det. Kul!

Postat av: annika

Sara: Jag har en krona att förlora.
Syfia: Jag har för mig att det räcker att vyssla så kommer en färdigpackad väska.
Fian: Du är väldigt välkommen!!! Roligt att det gått så bra i dag. Är i Örkelljunga nästa vecka, kommer kanske inom en sväng. Ringen blev samma! Fiiin.
Kstina: Jag har heller aldrig funderat på det. Alltid tagit för givet att det borde ju va metall.

2008-03-15 @ 22:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback